1

Hravou cestou k dospelosti

Projekt bol podporený MŠVVaŠ SR a realizoval sa od septembra 2017 do januára 2018. V rámci projektu „Hravou cestou k dospelosti“ sa uskutočnilo spolu 16 seminárov, z toho 4 kurzy zdravého varenia „Uvarme si krajší život“, kde sa deti aktívne zapájali do nákupu potravín so stanoveným rozpočtom a do prípravy a servírovania jedla.

V rámci 8 tvorivých workshopov klienti rozvíjali manuálne, tvorivé a praktické zručnosti (práca s hlinou, výroba šperkov, maľovanie na sklo, …).

Klienti sa učili hospodáreniu pomocou zarobených fiktívnych peňazí, ktoré mohli minúť v Bufete na občerstvenie alebo si kúpiť výrobky z tvorivých workshopov.

Klienti sa počas kurzov finančnej gramotnosti naučili písať vlastný životopis a motivačný list, čo musí obsahovať pracovná zmluva, oboznamovali sa s tým, ako urobiť finančný a osobný rozpočet, dozvedeli sa o výmennom obchode – barteri, o pôvode peňazí. Naučili sa, ako podať reklamáciu.

Do projektu sa zapojilo 18 klientov z nášho zariadenia. Pre klientov bolo motivujúce zapojiť sa do projektu pre kreatívne workshopy, zarobenie fiktívnych peňazí a spoločné stolovanie po kurze varenie. Klienti si zažili slobodné a samostatné rozhodovanie o využití zarobených fiktívnych peňazí, učili sa s nimi hospodáriť pri nákupe v Bufete. Klienti na workshopoch rozvíjali schopnosť kooperácie, učili sa efektívne komunikovať svoje potreby a zvládať emócie. Získali predstavu o potrebných zručnostiach do dospelosti. Nadobudli predstavu o svete práce, vedia na čo si dať pozor v pracovnej zmluve, čo má obsahovať dobrý životopis a motivačný list. Zvýšilo sa povedomie klientov o finančnom rozpočte a prečo je výhodne šetriť, čím sa učili odložiť uspokojenie svojich potrieb na neskôr. Naučili sa pripraviť a servírovať zdravé a rýchle jedlá, ktoré nakupovali podľa pripraveného rozpočtu a uvedomili si tak reálnu hodnotu peňazí a čo môžu za to dostať. Zapojení klienti si počas workshopov zažili úspech a pozitívnu spätnú väzbu pri workshopoch, posilnili svoje kompetencie a sebavedomie, sebahodnotenie a sebareflexiu.